Pomoc psychologiczno- pedagogiczna – VLO

Nasi uczniowie na terenie szkoły mogą korzystać z pomocy niżej wymienionych specjalistów:

  • Pedagog szkolny, pedagog specjalny, koordynator PPP – mgr Iwona Katyńska
  • Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny – mgr Ewa Radlak
  • Psycholog – mgr Adam Juśkiewicz
  • Doradca zawodowy – mgr Ewa Radlak

Istnieje kilka możliwości kontaktu ze specjalistami:

– pisemnie – poprzez dziennik elektroniczny

– telefonicznie – przez sekretariat szkoły – 32 231 07 93

– osobiście – w podanych niżej godzinach pracy specjalistów.

Dodatkowo, każdy uczeń może skorzystać ze wsparcia Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej

w Gliwicach przy ul. Gierymskiego 1. Telefon 32 231 05 69

lub całodobowych, anonimowych telefonów zaufania:

0 116 111 – telefon zaufania dzieci i młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

800 12 12 12 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

Godziny pracy szkolnych specjalistów:

Pedagog/pedagog specjalny – mgr Iwona Katyńska       pokój 38 (III p.)

Telefon bezpośredni do szkolnych specjalistów – 500 550 349

Poniedziałek    8.00 – 14.25

Wtorek               8.00 – 13.30

Środa                  8.40 – 14:00

Czwartek           8.00 – 14:30

Piątek                 8.00 – 11.00

Konsultacje dla rodziców – środa – 14.00 – 15.00

Pedagog specjalny/ terapeuta pedagogiczny/doradca zawodowy – mgr Ewa Radlak – pokój 41 (III p.)

Poniedziałek    7.30 – 13.30

Wtorek               10.00 – 16.15

Środa                  13.30 – 16:15

Czwartek           7.30 – 9:30

Piątek                  7.30 – 11.00

Konsultacje dla rodziców – czwartek – 7.30 – 08.30

 Psycholog -mgr Adam Juśkiewicz pokój 44 (III p.)

Poniedziałek  7.30 – 14.50

Wtorek     13.15 – 15.15

Czwartek           12.45 – 15:45

Piątek                 7.00 – 15.00

Konsultacje dla rodziców czwartek i piątek 7.00 – 7.30

Zadania specjalistów:

Do zadań pedagoga szkolnego należy w szczególności:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu rozwiązywania problemów wychowawczych.

3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów młodzieży.

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy.

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów oraz przyczyn niepowodzeń szkolnych lub trudności w funkcjonowaniu.

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Do zadań pedagoga specjalnego w szkole i placówce należy w szczególności:

1) współpraca z nauczycielami, wychowawcami i innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:

a) rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

b/ prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów,

c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,

2) współpraca z zespołem ds. PPP w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

3) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły.

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,

c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,

d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;

4) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;

5) współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami.

6) przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli

Do zadań psychologa szkolnego należy w szczególności:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu rozwiązywania problemów wychowawczych.

3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów młodzieży.

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy.

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów oraz przyczyn niepowodzeń szkolnych lub trudności w funkcjonowaniu.

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Do zadań terapeuty pedagogicznego należy w szczególności:

 1) rozpoznawanie przyczyn utrudniających uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu szkoły.

2) prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;

5) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

3) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów.

4) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,

5) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;

 Do zadań doradcy zawodowego należy:

 1) prowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu z uwzględnieniem rozpoznanych mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów;

2) koordynowanie działalności informacyjno-doradczej realizowanej przez szkołę, w tym gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia;

Najbliższe wydarzenia

17 grudnia 2024 r. g. 17:00 – III spotkanie z rodzicami–konsultacje. Informacja o zagrożeniach ocenami niedostatecznymi.

 

Informacje o jakości powietrza

Dla Maturzystów!

Inżynierowie przyszłości